Pécs a Szakosztály után

2013.02.13. 22:16

Hivatalos ügyeim a mai napon visszavezettek a Szakosztály szülővárosába, a hajdan büszke Pécsre. Bár ezer emlék, és kellemes élmény kötött ide, de az utóbbi időben nyugtalanító hírek érkeztek az Öt Templom Városából.
Érkezésemkor az ég is elkezdte hullatni nagy, kövér cseppjeit, mintha a Fennvaló is siratta volna a szebb napokat is megélt várost.
A pályaudvarral szemben egy fiatal pár húzódott be az Fogyasztás Bazilikájának, az Árkádnak előterébe, ahol lassú, szerelmes csókot váltottak. A lány fiatal volt, szőke, és tejfehér bőrű. A fiú pedig egy néger. Megborzongva léptem tovább. A szabadkőműves Zsolnay szobránál buszra várva "fiatalok" bömböltették a cigánydiszkót. A tréninggatyás, felnyírt hajú suttyók mellett két ijedt nyugdíjas súgott össze félve: "Sok mindent el lehet mondani a Szakosztályról, de az biztos, hogy ilyen az ő idejükben nem volt!"
A Kórház-téren átvágva a szürke időre fittyet hányva krisna-hívők rázták a csörgődobjaikat, és rázták magukat az ezernyi tudatmódosító szer hatására. A téren feketekabátos, rövidhajú fiatal vágott át. Sapkáját szemébe húzta, látszott rajta, hogy megpróbál észrevétlen maradni. A tarka forgatagban komoly ruhája azonban fáklyaként világított, a krisnások azonnal körbevették.
- Mi van, te nem tolerálsz minket?
- Talán nem tetszik a kultúrák sokfélesége?
A fiatal zavartan nézett körbe, de a tömeg már vérszemet kapott. Nagy-Magyarországos felvarróját letépték, PMFC címerrel díszített sapkáját leverték, és a pocsolyába dobták.
Önkéntelenül ökölbe szorult a kezem. Nem vagyok rá büszke, de tétlenül néztem végig a történteket, egyedül nem változtathattam semmin.
Növekvő félelemmel haladtam az egyetem felé. Ha a városban ilyen a helyzet, mi lehet az egyetem környékén? A valós állapotok azonban még az előzetes várakozásaimat is meghaladták. A történelem tanszék ablakai beverve, a falakra ürülékkel kenték ismeretlen kezek: "A törisek mind fasiszták".
Nem mentem be. Mondjatok gyengének, de nem akartam látni, mi folyik ma az oly sokat megélt falak között. Nem akartam szembesülni vele, mit művelnek a szocmunkások és romológusok az épületben, most, hogy a törisek csillaga lehanyatlott.
A hajdani Rókus-kisvendéglő, a labanc-kuruc viták örök helyszíne is dicstelen véget ért: ma turkálóként üzemel.
Az A-épülethez érve a hatalmas boltíven egy felakasztott alakot lengetett az álmos szél. Nyakában tábla hirdette: "Szakosztállyal cimborált". A püffedés még nem tette felismerhetetlenné az arc vonásait, felismertem: Tarpál. Üres szemei vádlón tekintettek rám. Ki gondolta volna, hogy még ezt a tőröl metszett liberálist is utoléri a múltja?
A bejáratnál két raszta fiatal beszélgetett. Csevegésükből csak a "röghözkötés" és a "Hoffman" szavakat hallottam ki. A szebb napokat is megélt aulát molinók borították: "Az egyetem mi vagyunk!" "Mi vagyunk azok, akikre mindenki várt!". Két lány szórólapot osztogatott, míg a sarokban fesztelenül beszélgetett két ázsiai, és egy arab diák. Szerencsére már nem kellett sokáig a liberalizmus máktejébe lógatnom a lábamat. Diplomám felvétele után szemlesütve menekültem a városból. Nem akartam mindezt látni. A város amelyben éltünk, megszűnt létezni. Elmentemben még láttam, hogy a Barbakánról Che Guevarás pólós fiatalok letépik a trikolórt, és az Európa Unió csillagos zászlóját tűzik ki helyette. Az esőcseppek csendben folytak végig a város kövezetén. Mint Isten ezernyi könnycseppe....

A bejegyzés trackback címe:

https://rnrszakosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr95079266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiflee 2013.02.14. 21:56:38

ebből mennyi a valós élmény? :D
az utolsó mondat nagyon költői. vagy prózai? mindenesetre jó. :)

Noked-Lee 2013.02.15. 07:21:21

@Kiflee: eredetileg objektív élménybeszámolónak szántam, de aztán a képzeletem mind jobban magával ragadott. :)
ami igaz belőle: a fajok közti szerelem, a cigánydiszkó, a kisrókus, a raszták beszélgetése, a szórólapok, a molinók, a külföldi diákok csevelye, és persze az eső.

gabesz7004 2013.02.19. 11:28:23

Szomorúan kellett végigolvasnom. Sajnos ez a jövő, amennyiben nem teszünk valamit gyorsan ebben az országban! :( Az mondjuk tetszett, hogy "...PMFC címerrel díszített sapkáját leverték, és a pocsolyába dobták." :P Biztos Kaposból mentek oda! :D

a Viking 2013.02.19. 14:13:48

@Noked-Lee: én már azt hittem az akasztott tarpál az igaz szál

Noked-Lee 2013.02.19. 18:34:28

@gabesz7004: kaposváriak és krisnások? halmozottan hátrányos helyzet! :)
@a Viking: nem, de muszáj volt beleírnom :)

gabesz7004 2013.02.20. 08:48:01

@Noked-Lee: Nem kaposváriak! Csak innen zavartuk el őket! :)
Amúgy március 17-én egy sörözés? Csak lenne valami jó sör Pécsett! :D Amiért nem sajnál az ember kifizetni akár 200 Ft-ot sem!

A csodálatos Óz 2013.02.20. 12:18:38

A poszt alapján úgy látom a sör 500 forint lett Pécsen, de marihuánát, már 200-ért is lehet kapni!

Noked-Lee 2013.02.21. 16:31:58

@gabesz7004: az a baj, hogy mostanra egyetlen szakosztálytag sem maradt pécsett, szétszóródtunk a Kárpát-hazában, és a fehér faj kontinensén! :(

gabesz7004 2013.02.22. 08:17:11

@Noked-Lee: Ausztráliában? :D Ez szomorú! Mondjuk nálunk is alig van pár ember K.-on, sőt az országban is! :(

Jamal_Fraser 2013.02.25. 10:37:58

@gabesz7004: te jársz még a gyűlöltre különben gyűlölködni, vagy te is meguntad a cionista Kurz ezredesék lustaságát?

gabesz7004 2013.02.25. 10:42:37

Járogatok. Nem tudom mi van velük, tényleg nagyon elolaszosodtak. :(

Jamal_Fraser 2013.07.11. 21:26:44

Szomorú volt újraolvasni. Felrémlettek a kisrókusos délutánok Galambossal, Rucskával, Babival, Musztáccsal, Rudival, Simonnal. :)

Beszép vót!
süti beállítások módosítása