Filmkritika

2010.01.23. 11:52

Kedves Szakosztály, jöjjön egy kis filmkritika!

Brux és én a múltkor megnéztük a Becstelen Brigantyk című filmet Tarantínótól. Ezek után elmentem a kisrókusba, ahol találkoztam drága cimboráimmal, köztük Noked-Leevel, akinek elmondtam, hogy tetszett ez az alkotás, mint szinte mindenkinek. Talán ez a baj. Ha mindenki egy fosnak tartaná, akkor drága kollégánk valószínűleg el lenne ájulva, micsoda teljesítmény ez a film. Így azonban megkaptam, hogy én is elájulok Tarantínó mester egy fingásától, és hogy ez egy szar, és bezsebeltem egy napi féreg címet is. Ez azért a legjobbakkal is előfordul (lásd: Orbán Viktor). Egyébként én sem örülök neki, hogy a rendező divat lett. Kár. Ettől függetlenül nem a többi szerencsétlen véleményéhez (vagy inkább velük szembe) fogom igazítani az ízlésemet.

Tény, hogy Tarantínó munkássága meglehetősen megosztó. Vagy utálják vagy imádják. No meg persze rengetegen nem értik, dehát istenem, ilyen az ember, az MSZP-re is sokan szavaznak. A film tartalmaz sok értékes tarantínós elemet, ezek pl. a párbeszédek már rögtön az elején. Ízlések és pofonok... én szeretem ezt a stílust, mint ahogy az eltúlzott véres jeleneteket is. Történetileg azért tényleg nem egy vasziszdasz (de vicces). Való igaz, ha lecsupaszítjuk a dolgot, akkor zsidók gyilkolnak nácikat. Egy ilyen film megalkotásához nem kell nagy bátorság. Megvallom, utólag azt kell mondanom, hogy zsenialitása ellenére kicsit csalódtam a mesterben, tőle nagyobb bátorságot várnék. Például azt, hogy ugyanezt a filmet megcsinálja fordítva, és a brigantik mondjuk palesztinok. Na az rock and roll! Ezek voltak így hirtelen a benyomásaim a filmről...

A bejegyzés trackback címe:

https://rnrszakosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr491694737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noked-Lee 2010.01.23. 19:28:47

"Ha mindenki egy fosnak tartaná, akkor drága kollégánk valószínűleg el lenne ájulva, micsoda teljesítmény ez a film."- ez hülyeség.

a Viking 2010.01.23. 20:06:53

Most mondd azt, hogy nem arra utazol, hogy mindig szemben állj a többséggel a többséggel. Egyébként ez szerintem nem baj, sőt, legtöbbször mulatságos.

Noked-Lee 2010.01.24. 10:09:04

bizony, hogy nem arra utazok. ha így lenne, utálnám az avatart, a rockyt, a sört és moldova györgyöt is.
amúgy meg nem tudom, milyen legendás párbeszéd van a brigantikban. megtudjuk, hogy a zsidók olyanok, mint a patkányok, nagy kaland.

wertzui1987 · http://elmetomfa.blog.hu 2010.01.24. 12:17:58

Nekem se jött át, asszem megtalálta azt helyet a filmes lelkemben amit abszolút nem hat meg a Brigantik.

brux_88 2010.01.24. 13:09:40

kénytelen vagyok részben kiállni vikingért...nekem is tetszett a film, zseniális párbeszédek, teljesen tarantinos alkotás...a személyes viking-nokedli vitába nem folynék bele, csak annyi, hogy szerintem sem a puszta a tömeggel való szembenállásra alapozza zseniális kolegánk a véleményét...

a Viking 2010.01.24. 13:30:28

nem mondtam, hogy legendás, sem azt hogy korszakalkotó, csupán annyit, hogy élvezetes. Nekem. Ha tévednék Noked-Lee hozzáállásában, akkor elnézést!
süti beállítások módosítása