Egy kis elektro

2012.08.10. 19:17

Miután régen nem jegyeztem posztot, arra gondoltam, hogy megannyi rock zenével foglalkozó bejegyzést követően, kicsit más vizekre terelném a szót és figyelmetekbe ajánlanék (vagyis inkább újra felfedeznék) néhány zenét, amely szerintem, Viking szavaival élve a zenei szocializációm során, meghatározó volt. Ezek a “dalok” a maguk korában nagy népszerűségnek örvendtek és szerintem azok számára is élvezhetőek, akik nem igazán kedvelik ezt a stílust. Teszem ezt azért, mert a FEZEN után, melyen az Ossián hatalmas élmény volt, és a Félsziget előtt, melyen ismét jó kis rock koncertek vannak kinézőben, talán nem baj, ha ismerkedünk kicsit más stílusokkal is, természetesen a fogyasztható kategóriában.

Lássuk, akkor a választott muzsikákat (mindenféle sorrend nélkül), jó szórakozást!:

Az első dal egy olasz dj, Mauro Picotto nevéhez fűződik, amely a poszt megírását is ihlette, miután felcsendült meló közben a rádióban. Ő a ’90-es évek második felében és az ezredforduló után örvendett nagy népszerűségnek, az alábbi nóta 2000-ből való, amely 13 hétig vezette a brit slágerlistát:

 

Másodikként következzen egy német előadó, Sash, akinek 1998-es slágerét, az Ecuadort tenném közzé:

 

Alice Deejay az egyetlen hölgy a listán, emellett az egyetlen holland (?) is. Tőle az 1999-ben született Better of alone vált világhírűvé:

 

A következő egy dán duo, a Safri duo, akiket reklámzenék révén is ismerhet a nagyérdemű. Ők egyébiránt a komoly zenéről váltottat az elektronikusra, melyet ötvöztek egy kis bongóval:

 

Ötödikként ismét egy német előadót hoztam, aki egyébként fellép a Félszigeten is, így beharangozónak sem elhanyagolható ATB egyik korai klasszikusa, a The summer:

 

Végül, de nem utolsó sorban következzen egyik személyes kedvencem (amit anno zongorán is el tudtam játszani), az olasz Gigi D’Agostino és a The riddle:

 

Remélem nem okoztam ezekkel a zenékkel álmatlan éjszakákat senkinek, bár tudom, hogy elsősorban Noked-Lee részéről kapom majd az ekézést, mégis úgy gondolom, ennyi jár ennek a típusú zenének is.

A bejegyzés trackback címe:

https://rnrszakosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr954704120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noked-Lee 2012.08.12. 00:33:32

hehe, rögtön tudtam hogyózé a poszt :) (vagy óz hugáé?)
amúgy egész jó kis 90-es évek mix jött össze belőle :)

A csodálatos Óz 2012.08.13. 11:58:35

Úgy látom másnak nem volt gusztusa végig hallgatni, de ha másért nem, akkor a sunákért érdemes! :D másrészt mindenki ismeri ezeket a számokat! :D

a Viking 2012.08.13. 22:40:43

jók ezek a zenék, nincs velük semmi baj. Kicsit általános iskolában érzem magam tőlük. ?)

Luusta 2012.08.16. 14:58:30

Kellemes kis nosztalgia, nagy részére még emlékszem :))
Nekem ez volt anno a kedvencem, bár főleg a lányzó gyakarolt rám nagy hatást - www.youtube.com/watch?v=7Zs3PZcBi-U

Kiflee 2012.08.18. 13:30:51

én is végighallgattam, és nagy meglepetésemre mindegyiket ismertem, vagyis hallottam már valahol.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2012.10.29. 23:11:38

Nagy zsíroskirályság ez a poszt, bazmeg.
süti beállítások módosítása