Levélváltás Eichmannal

2010.11.25. 10:57

érthetetlen módon túléltem a tegnap estét, így megosztom most mindenkivel azt, amit már tegnap a többségnek megmutattam.
tehát az ötletem két forrásból jött: egyrészt jamaltól, aki a deichmannt rendszeresen eichmannként emlegette, másrészt a náczivadásztól, azon belül is erről a czikkről.
így én is tettem egy próbát. regisztráltam citromailre hebrewboy86 felhasználónévvel, schwarz ádám névvel, és írtam a deichmannak egy levelet:

Tisztelt Deichmann Kft!
A kölcsönös megértés reményében írok Önöknek. Zsidó gyökerekkel rendelkező fiatal vagyok, így nem tudok szó nélkül elmenni amellett, hogy vállalatuk neve zavarbaejtő módon hasonlít Adolf Eichmann nevére, aki az egész holokauszt megszervezője volt, s mint ilyen, milliók haláláért felelős. Nem gondolom, hogy a cég tudatosan választott olyan nevet, mely nagyban emlékeztet egy náci főbűnös nevére, ám úgy vélem, megfontolandó lenne egy névmódosítás, hiszen a jelenlegi sokakban rossz emlékeket ébreszt. (Valamint nem egyszer hallottam már kopasz, bomberdzsekis fiatalokat viccelődni azon, hogy "az Eichmannban" biztos a zsidók korábbi cipőit lehet venni...)
Válaszukat előre is köszönöm, tisztelettel:
Schwarz Ádám


másnap választ is kaptam levelemre:


Kedves Érdeklődő!

Sajnálom, hogy rossz emlékeket idéz Önben a cégünk neve. A Deichmann név egy családnevet takar. A cég alapítója, Heinrich Deichmann 1913-ban alapította a céget, és saját családnevéről nevezte el. A cég azóta is családi tulajdonban van és Magyarorszaágon kívül még 19 országban van jelen ugyanezen a néven.
Sajnálatos hallani, hogy ezzel viccelődnek bizonyos emberek, de azt gondolom 2010-ben nem biztos, hogy ezt komolyan kell még venni. A cég a megalapítása óta keresztény filozófia eszméit követi és elutasít minden rasszista és antiszemita gondolkodásmódot.
Erről bővebben itt olvashat:

http://www.deichmann.hu/site/hu/company_unternehmensleitbild.php


Üdvözlettel
XY


hihetetlen, mi?
 

A bejegyzés trackback címe:

https://rnrszakosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr582472176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jamal_Fraser 2010.11.26. 12:36:09

a kedvencem a Nlee-féle levélben a zsidó gyökerek, annyira széép!

Meg a keresztény filozófia... mmm :)
süti beállítások módosítása