Folytassa! Viking és a tudomány!
2010.08.03. 18:44
Evidens, hogy adódnak az ember életében természetes kérdések. Mi az élet értelme? Miért kék az ég? Miért nyer egy csapat vb-t 8 rúgott góllal? Mit csinált Pintér Sándor 2002-től 2010-ig? Számomra az egyik ilyen fundamentális kérdés volt a sok vonatozás miatt: Miért zakatol a vonat. Vizsgáljuk meg ezt a kérdést a tudomány segítségével!
1: Ahhoz, hogy megtudjuk, miért zakatol a vonat, meg kell vizsgálni a vonatot. Miből áll a vonat? Szerelvényekből és mozdonyból. Mivel ezek hasonlóképpen zakatolnak, elegendő csak egy szerelvényt megvizsgálni.
2: Vegyük górcső alá a szerelvényt. Miből áll a szerelvény? Belső berendezésből és külső testből. Ugye az ülések és asztalok nem zakatolnak, így nyugodtan elhagyhatjuk őket.
3: Maradt a külső test. Miből áll ez? A külseje (tehát falai, ablakok) nem zakatol. Így elhagyhatjuk.
4: Mi marad így? Az alsó padlólap és az alsó szerkezet. A padlólap, mint azt Darwin óta tudjuk, nem zakatol, így elhagyhatjuk.
5: Tehát maradt az alsó szerkezet. Ahhoz, hogy megvizsgáljuk, mi zakatol itt, meg kell vizsgálni. Ugye ez áll egy főtengelyből és melléktengelyekből. A főtengely önmagában nem zakatol, így ez is elhagyható.
6: maradt így a két melléktengely. Nos. Egy melléktengely önmagában nem zakatol, így mind a kettő elhanyagolható. Maradtak a kerekek.
7: Egy kerék önmagában nem zakatol. Nézzük hát meg, miből áll a kerék. Ez tulajdonképpen nem más, mint egy kör. Mi a kör? R négyzet Pí!
8: Nos az R, az önmagában csak pörög, meg hülyén hangzik, de nem zakatol, így elhagyjuk.
9: A Pí 3,14, ami nyilvánvalóan nem zakatolhat.
És a megoldás: a négyzet. Tudniillik amikor a kerék forog, és a négyzet is így egyik oldaláról a másikra fordul és döccen, na az zakatol!!!
Nagyon szívesen! :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.